Edukacja szansą na walkę z wykluczeniami w gminie Świątniki Górne FEMP.06.13-IP.01-1102/24-00

Projekt będzie składał się z kilku zadań:
zadanie 1. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych z fizyki: 4 grupy po 10 osób po 10h lekcyjnych

W odpowiedzi na duże zainteresowanie wśród młodych ludzi zajęciami warsztatowymi, w których samodzielnie można przeprowadzić doświadczenie przejawiające się tłumami młodych ludzi w trakcie wydarzeń naukowych takich jak noc naukowców w ramach projektu zaplanowano realizację zajęć fizyki. Zajęcia będą prowadzone dla uczniów w szkołach w gminie, w których z reguły z powodu okrojonych programów nauczania zajęcia z przedmiotów ścisłych prowadzone są jedynie w sposób teoretyczny. Zajęcia prowadzone będą w miejscowości, w której brak laboratoriów naukowych i dużych ośrodków dydaktycznych oraz możliwości uczestnictwa w zajęciach naukowych.  Praca doświadczalna w kilkuosobowych zespołach pozwoli na zdobycie kompetencji takich jak: umięjętności mat.-przy, um. rozumienia, kreatywność, innowacyjność, krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów. Praca w małych grupach pozwoli na naukę pracy zespołowej, w której liczą się wszyscy członkowie zespołu. Korzyścią z prowadzenia zajęć z zakresu nauk przyrodniczych będzie poszerzenie wiedzy uczestników, którą będą mogli wykorzystać na normalny.


zadanie 2. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych z chemii: 4 grupy po 10 osób po 10h lekcyjnych

Praca doświadczalna w kilkuosobowych zespołach pozwoli na zdobycie kompetencji takich jak: umięjętności mat.-przy, um. rozumienia, kreatywność, innowacyjność, krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów. Praca w małych grupach pozwoli na naukę pracy zespołowej, w której liczą się wszyscy członkowie zespołu. Korzyścią z prowadzenia zajęć z zakresu nauk przyrodniczych będzie poszerzenie wiedzy uczestników, którą będą mogli wykorzystać na normalny.


zadanie 3. Przeprowadzenie zajęć teatralnych pobudzających kreatywne myślenie: 2 grupy po 10 osób po 20h lekcyjnych

W celu zachęcenia młodzieży i dzieci do nauki przedmiotów uczących kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów, rozumienia oraz w celu rozbudzenia ciekawości poznawczej w ramach projektu przewidziano zajęcia na pierwszy rzut oka z z całkiem innego zakresu a w rzeczywistości przemycające takie treści.
Przewidziane do realizacji zajęcia teatralne będą pobudzały wyobraźnię uczestników, pozwalały na kreowanie nowej rzeczywistości, a przy okazji będą uczyły rozwiązywania problemów. W ramach warsztatów teatralnych uczestnicy będą po pierwsze uczyli się technik teatralnych i aktorskich. Na podstawie zdobytych
umiejętności i zdobytej wiedzy Uczestnicy będą tworzyli własną sztukę teatralną. Na zajęciach tworzony będzie scenariusz, scenografia i opisywane będą rolę aktorów. Tak prowadzone zajęcia pozwolą na pobudzenie wyobraźni i włączenie trybu kreatywnego myślenia. Przewidziane do realizacji zajęcia teatralne będą pobudzały wyobraźnię uczestników, pozwalały na kreowanie nowej rzeczywistości, a przy okazji będą uczyły rozwiązywania problemów.

zadanie 4. Przeprowadzenie warsztatów z zakresu narzędzi w e-administracji 1 grupa, 10 osób, 4h lekcyjnych

Wchodząca w dorosłość młodzież ma problemy z posługiwaniem się urzędowymi aplikacjami do obsługi wniosków, założeniem ePUAPU, obsługą konta pacjenta, aplikacji bankowych, płatności internetowych, e-dowodu, rozliczeń z urzędem skarbowym itp. Z badania przeprowadzonego wśród urzędników, pracodawców, obsługi dziekanatów uczelni wynika, że jest to problem, z którym spotykają się w swojej codziennej pracy. Zauważono, iż istnieje potrzeba wyposażenia młodych ludzi w umiejętności niezbędne do załatwiania codziennych spraw urzędowych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań. Młodzi ludzie bardzo często wyrażają zainteresowanie udziałem w zajęciach poszerzających ich wiedzę oraz pozwalających na lepsze zrozumienie otaczającego ich świata. Uczestnicy wyrażają duże zainteresowanie zajęciami, w trakcie których uczą się poprzez doświadczenia a nie przez słuchanie wiedzy teoretycznej. Uczestnicy chcieliby móc uczestniczyć w zajęciach na wysokim poziomie w miejscu ich zamieszkania w celu ograniczenia czasu potrzebnego na dojazd na zajęcia.

 

zadanie 5. Przeprowadzenie warsztatów pt. "Poznaj swoje dziecko" 1 grupa 10 osób 4h lekcyjne oraz warsztatów "Jak pomóc dzieciom w nauce przedmiotów ścisłych" 1 grupa po 10 osób 4h lekcyjne.

W projekcie przewidziano zajęcia dla rodziców uczniów zamieszkujących teren gminy Świątniki Górne lub uczęszczających do szkół na terenie gminy Świątniki Górne podnoszących ich kompetencje wychowawcze. Rodzice bardzo często pomimo dużego zaangażowania oraz dużych chęci nie potrafią samodzielnie pomóc w nauce dzieciom. Poprzez zły program nauczania często przyzwyczajeni są do nauki przedmiotów ścisłych metodą na pamięć. W przypadku przedmiotów, w których najważniejsze jest zrozumienie, analiza i rozwiązanie problemów nauka na pamięć jest najgorszą metodą uczenia się. Przygotowane w ramach projektu zajęcia dla rodziców będą miały na celu naukę metod nauczania dzieci przedmiotów ścisłych oraz sposobów przekazywania wiedzy. Rodzice dowiedzą się jak przeprowadzać analizę problemu, jak zrozumieć wybrane zagadnienia, jak rozwiązywać proste problemy z zakresu fizyki jak w prosty sposób przekazać tą wiedzę własnym dzieciom.
Warsztaty "Poznaj swoje dziecko" będą miały na celu lepsze zrozumienie rozwoju psychicznego swoich dzieci. Przedstawione zostaną informację w jaki sposób w kolejnych latach życia dziecko przyswaja informacje. Omówione zostanie w jaki sposób motywować dzieci do nauki i do działania. Przedstawione zostaną problemy emocjonalne jakie pojawiają się w trakcie rozwoju dziecka


Zadanie 6. Przeprowadzenie indywidualnych treningów sportowych dla 3 uzdolnionych sportowo dzieci (10h treningów na dziecko)

Obecnie życie młodych ludzi skupia się albo na nauce w szkole albo na spędzaniu wolnego czasu przed komputerem lub z telefonem w ręku. Powoduje to pogłębianie się chorób cywilizacyjnych takich jak otyłość. Młodzież korzystająca nałogowo z telefonów co raz mniej rozmawia ze sobą w tradycyjny sposób. Ważne jest zachęcanie młodych ludzi do podjęcia pozalekcyjnych zajęć - w szczególności zajęć sportowych.
Wnioskodawca w ramach projektu planuje przeprowadzić komplementarne zajęcia, które mogą być impulsem dla młodzieży do podjęcia udziału w zajęciach sportowych.

Stwórz łatwo własną witrynę internetową z Webador